Відділ ведення електронних реєстрів

Відділ персоніфікованого обліку

НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПЕНСІЙНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ

              

        Що означає поняття «персоніфікований облік»?

Із липня 2000 року в країні було створено унікальну систему, яка обліковує відомості про всіх працюючих і самозайнятих осіб. Тобто на сьогодні кожен, хто працює, має персоніфіковану облікову картку в системі персоніфікованого обліку, у якій за весь період трудового життя накопичуються відомості, що потім є основою для обчислення пенсії. Система персоніфікованого обліку містить слідуючі дані:

      - перелік підприємств, установ та організацій, які подають про вас відомості в систему персоніфікованого обліку;

       - за кожний місяць починаючи з 2000 року міститься інформація про кожного працюючого щодо суми заробітку, з якої сплачено страхові внески, кількості днів  для стажу, відмітки про сплату єдиного соціального внеску;

       - відомості про страховий та спеціальний (пільговий) стаж.

     Інформація у виписці із системи персоніфікованого обліку оновлюється щомісяця. Затримка відомостей становить 1-1,5 місяця (наприклад, інформація за січень буде доступна приблизно з кінця лютого).

       Ознайомитись з даними особисто на себе та перевірити свої сплачені страхові внески найпростіше зробити, зареєструвавшись на електронному порталі Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).

Управління  Пенсійного  фонду  України
у Тиврівському районі

 

     Як зареєструватись на веб-порталі !

 
          Кожен,    хто   працює,   може  перевірити на веб-порталі інформацію  з  особового рахунку  у   системі     персоніфікованого    обліку,    а пенсіонер  – ознайомитися  з розміром пенсії.
       Органи Пенсійного фонду України роблять усе для того, щоб зробити зручним і зрозумілим доступ до інформації, яка накопичена в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
      З 1 жовтня 2012 року Пенсійний фонд України запровадив веб-портал електронних послуг. Цей електронний ресурс виконує дві функції:
       - надання загальної інформації у сфері соціальних та пенсійних послуг (зразки заяв, бланків, документів для призначення та перерахунку пенсій);
       - отримання можливості, не виходячи з дому, застосовуючи мережу Інтернет, відслідковувати стан своєї облікової персональної картки, правильність і повноту інформації, котру подає через органи Міністерства доходів і зборів в ПФУ роботодавець; пенсіонери можуть ознайомитись з розміром пенсії.
       Після реєстрації на веб-порталі кожен громадянин має можливість вільного доступу до своєї персональної облікової картки та відомостей, що накопичуються з 1 липня 2000року із заробітної плати  за всіма роботодавцями, а пенсіонер, окрім цього, може ознайомитися з пенсійними виплатами.
 
      Для Вашої зручності процедура реєстрації максимально спрощена.     Пропонуємо Вам  алгоритм дій, щодо реєстрації у якості користувача веб-порталу ПФУ:
 
Крок 1
     Спочатку Вам слід звернутись для оформлення заяви до Управління ПФУ.  Підійти туди, узявши із собою реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) і паспорт.  Уся процедура займе лише кілька хвилин.  Це доведеться зробити особисто, і пов'язана така потреба із захистом інформації.
       В подальшому, для того, щоб  контролювати інформацію із системи персоніфікованого обліку, не треба буде виходити з дому.
 
Крок 2
Ви заповнюєте заяву. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду.
      Вам друкується розписка про одержання заяви, а також (важливо!!!) «реєстраційний   код».  Цей код необхідний Вам для реєстрації на веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
          Адреса веб-порталу : http://portal.pfu.gov.ua
 
 
Крок 3
      На головній сторінці порталу в правому верхньому кутку  виберіть „РЕЄСТРАЦІЯ” та заповніть реєстраційну форму.
        Введіть код в пункт „Номер заяви”, а також зазначте логін, пароль, адресу електронної пошти. Звертаємо Вашу увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ.  Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.
      На згадану адресу електронної пошти надійде лист для підтвердження реєстрації.   
          В листі знаходиться  інтернет адреса (гіпперпосилання) по якій необхідно зробити вхід. Після підтвердження реєстрацію вважають завершеною.
 
          УВАГА!   Реєстрацію на веб-порталі здійснюють лише раз. Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, скарг, запис на прийом тощо), відбувається після авторизації на веб-порталі   ”Вхід”.
 
Крок 4
         Вхід до порталу здійснюється натиснувши „Вхід до системи”  Вказуєте логін та пароль,  який Ви вводили під час реєстрації.
          Натискаєте “УВІЙТИ”.
 
Крок 5
         Перейдіть до  „Особистого кабінету”. Виберіть пункт „Виписка із системи персоніфікованого обліку”.
 
Крок 6
         Отримавши виписку з системи персоніфікованого обліку у кінці сторінки натисніть кнопку “ВИВАНТАЖИТИ”.
 
З  ПОВАГОЮ
 
 
 
Управління  Пенсійного  фонду  України
у Тиврівському районі

 

 

Ознайомлення з новою формою звіту з ЄСВ
з 01.01.2016 року.
Наказ №441 від 27.05.2016 р.

          Міністерством фінансів України прийнятий наказ від 11.04.16 р. № 441 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Наказ № 441). Наказом № 441 викладено в новій редакції Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

             Сам порядок складання звіту з ЄСВ не змінився.

        Додано норми щодо подання звіту з ЄСВ у період мобілізації фізособи-підприємця, який є роботодавцем. Так, відповідно до п. 12 розд. ІІ оновленого Порядку №435, звіт з ЄСВ на суми виплат найманим працівникам та іншим особам протягом строку військової служби мобілізованої фізособи-підприємця подається:
·         уповноваженою особою ФО — підприємця у порядку та строки, встановлені Законом про ЄСВ. Нагадаємо, що роботодавці, в у.ч. фізособи-підприємці мають звітувати протягом 20 к.д. після закінчення звітного місяця;
·         у разі відсутності уповноваженої особи — демобілізованою ФО — підприємцем протягом 10 календарних днів після демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій, передбачених Законом про ЄСВ.
 
Розділ V  оновленого Порядку №435.
          Є невеликі зміни щодо виправлення помилок у звіті з ЄСВ.
          Сам порядок виправлення помилок не змінився.
Але пунктом 3 цього розділу встановлено правила подання звіту з ЄСВ у разі його неподання за періоди до 01.01.2016 р.
       Так, якщо страхувальником не подавався Звіт за попередній звітний період (періоди), то у поточному звітному місяці не допускається відображення сум нарахованого ЄСВ застрахованим особам за попередній звітний період (періоди).
У такому випадку страхувальник зобов’язаний подати Звіт за поточний звітний період та у разі потреби окремо за попередній період (періоди).
         Звіт за попередній звітний період (періоди) до 2016 року, який не  подавався, подається до органу доходів і зборів за формою, що діяла з 01 травня 2015 року.
Ця форма була затверджена попередньою редакцією наказу Мінфіну №435.
          Такий Звіт подається лише один раз за один звітний період.
У п. 3 IV оновленого Порядку №435 виключено норми щодо заповнення граф «Кількість аркушів».
 
Зміни у формі звіту з ЄСВ
 
Зміни у формі звіту з ЄСВ (додаток 4), таблиця 1
     Шапка звіту зазнала деяких змін. Виключено рядок щодо проставлення класу профризику, та всі рядки, які стосувалися заповнення інформації щодо понижуючого коефіцієнта.
Це пов’язано із виключенням із Закону про ЄСВ інформацію про клас профризику та понижуючий коефіцієнт. Відповідно кількість рядків шапки звіту з ЄСВ зменшено з 21 до 15.
Із всіх таблиць звіту з ЄСВ зазнала змін тільки таблиця 1:
       - Таблиця 1 містить 6 розділів замість 8 (вилучено інформацію щодо утримання ЄСВ).
 
Розділ 1 таблиці 1 не зазнав змін.
 
Розділ 2 містить тільки 5 рядків, замість 5 підрозділів. Це пов’язано з нарахуванням ЄСВ за всіма видами доходів за єдиною ставкою 22%, крім нарахування ЄСВ на оплату праці працівників-інвалідів, які працюють на підприємствах
(ставка ЄСВ — 8,41% або 5,3% або 5,5%).
 
Розділ 3. Нарахування ЄСВ з відповідними змінами (до розділу 2)
Розділ 4-5. Для виправлення помилок, допущених при обчисленні ЄСВ потрібно заповнювати розділ 4 щодо донарахування та 5 щодо зменшення ЄСВ.
         При цьому у цих розділах перелічено ставки, як діючі, так й ті, які діяли до 01.01.2016 р
 
      Помилки з ЄСВ виправляються незалежно від дати такої помилки.
          По виправленню помилок щодо ЄСВ строку давності не має .
 
Розділ 6
    — Загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті містить 14 рядків.
     В цей розділ переноситься інформація щодо поточного нарахування ЄСВ, донарахування та доутримання при виправленні помилок у розрізі всіх діючих та минулих ставок ЄСВ.
 
Таблиця 5 без змін.
        Заповнюється, як і раніше у випадках змін у трудових відносинах з працівниками та при укладанні або розірванні договорів ЦПХ.
 
 
Таблиця 6 майже без змін.
      Графу 20 щодо утримання ЄСВ слід заповнювати тільки у разі виправлення помилок, які стосуються утриманого ЄСВ за періоди до 01.01.2016 р.
 
Приведено у відповідність до нових правил обчислення ЄСВ  інші форми звіту з ЄСВ:
      -Звіти, які подаються фізособами-підприємцями за себе (додаток 5 звіту з ЄСВ).
 
Коди категорій застрахованих осіб
Зміни:
    - код 47 застосовується тільки для відображення середнього заробітку мобілізованих працівників, яким нараховується та виплачується за рахунок коштів підприємств, установ та організацій, інших юридичних осіб.
    - змінився зміст стовпців таблиці кодів щодо нарахування та утримання ЄСВ (містять інформацію щодо ставок ЄСВ, які застосовувалися до 31.12.2015 р. та з 01.01.2016 р.)
 
Порядком встановлено, що всі таблиці звіту з ЄСВ слід заповнювати в гривнях з копійками

 

Накопичувальна система пенсійного забезпеченняможе почати діяти

 в Україні з 1 липня 2017

 

      Накопичувальна система пенсійного забезпечення може почати діяти в Україні з 1 липня 2017 року, а не з початку 2017 року, як передбачалося раніше.
      Відповідне рішення закріплене в законопроекті №4608 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування і єдиних принципів нарахування пенсій”, направлених Кабінетом міністрів на розгляд Верховною Радою.
      Згідно з пояснювальною запискою до документа, з 1 липня 2017 року запроваджено сплату страхових внесків до другого рівня пенсійної системи застрахованими особами, які до цієї дати не досягли пенсійного віку. Розмір страхового внеску у перший рік складе 2% і щорічно буде збільшуватися на 1% до досягнення показника в 5% до 2020 року.
      Крім того, із вказаної дати планується введення накопичувальної системи пенсійного страхування з професійними пенсійними програмами для осіб молодше 35 років, які мають право на призначення пенсії за вислугу років. Сплату внесків за таких співробітників здійснюватимуть роботодавці, починаючи з 1 липня 2018 року. Аналогічні умови встановлюються для державних службовців.
      Також у законопроекті наголошується, що особам, які не стануть учасниками цієї системи і працюють на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, така пенсія буде призначатися на умовах, визначених законодавством України.
      У рамках реалізації законопроекту передбачається удосконалити солідарну систему шляхом її звільнення від невластивих виплат, зокрема, пов’язаних із фінансуванням пенсій, призначених на пільгових умовах і за вислугу років. Також пропонується врегулювати питання виплати пенсій за кордон та пенсій по інвалідності, що настала у зв’язку з нещасним випадком на виробництві.
 
 
Начальника відділу ведення
електронних реєстрів, підтримки,
адміністрування та захисту
інформаційно-аналітичних систем                                  Банарюк А.І.